TOSO - DIY

 
I lördags snodde jag, Jossan & Anna ihop en egen variant av en TOSO-middag; lite utav en do-it-yourself variant när favorit resturangen TOSO annars är fullbokad nu fram till december. Fått en del förfrågningar på recepten så här kommer dem - alla recept är uträknade efter en måltid för 3 personer. 
 
Blanda osötad soyayoghurt med wasabi, mangochutney och koriander i en skål. Vänd ner 250g rå nötfärs (OBS! viktigt att det är nötfärs - vi valde ekologisk och svenskt). Chillifräs trattkantareller och salt i stekpannan och vänd i. Skala palsternacka och fritera i olja. Toppa råbiffen med palsternackschipsen och färsk koriander.
 
 
Skala ur en avokado och hacka innehållet i bitar, lägg i en skål och blanda med färsk mango, osötad soyayoghurt, wasabi, majonäs, koriander och pressad lime. Fräs räkor i stekpanna med chilli. Lägg röran i avokadoskalet, toppa med räkorna, ännu mer mango och koriander. 
 
Lägg ett salladsblad i botten, smöra på hummus och fortsätt att toppa med hackad rödkål, skivad avokado, sojabönor, smulad fetaost, rostade solrosfrön och picklad rödlök. 
 
Sockerärter - Lägg sockerärtorna i en ungsform, salta, häll på olivolja och solrosfrön in i ugnen 15-30 min. 
Ungsgratinerad fetaost - Lägg fetost på en gjutjärnspanna, hacka gula cocktailtomater och lägg i samman med koriander in i iugnen i 15-30 min.
Dumplings - Vi köpte dumplings från Benjing8, ångade dem i 5 minuter ovan kokande vatten. 
 
Hacka vattenmelon i tärningar, hacka sockerfri mörkchoklad i större bitar, halva läggs på samman med vattenmelonen och andra halvan smälts i mikron och hälls på. 
 
Det finns två drinkar jag alltid beställer, och här är våra socker- och alkoholfria alternativ
Häll i hackad is, tärnad vattenmelon, färsk mynta och koriander. Fyll halva glasen med fruktdryck från NJIE med hallonsmak och andra halva med bubbelvatten från LOKA med smak av gurka och mynta. 
 
Fyll glasen med fruktdryck från NJIE med smak av Lemon, pressa en halv limeklyfta, i med is och svartpeppar.